The Goldilocks Effect. STEM Publishing with De Gruyter

09.06.2021
Universitätsbibliothek Graz

Join us to discuss why we are the perfect-sized publishing house, and how to get your research disseminated with us! In the first part Karin Sora covers the STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) book publishing process and tweaking your science for the best presentation of your work. In the second part Beata Socha describes getting accepted in the journal of your choice. We give you simple, practical and clear advice on how to make your work count for more. An open dialogue to follow.

De Gruyter: For over 270 years we have found, published, and distributed the works of science pioneers at De Gruyter. In 28 disciplines from “A for Arts” to “M for Materials Science” and “T for Theology”, we provide relevant content. From Basel, Berlin, Boston, Munich, Beijing, Warsaw and Vienna we send knowledge into the world. And we never stop learning - in our culture of courageous zeitgeist, charming enthusiasm and enjoyable expertise.

Karin Sora: Vice President STEM Publishing (Germany, Switzerland, Austria) at De Gruyter
Beata Socha: Team Manager Humanities & Social Sciences, Managing Edotir Open Computer Science at De Gruyter

The session will be held online via uniMEET: https://unimeet.uni-graz.at/b/sch-sii-eit-lv9

Anmeldung: UNIGRAZonline (Kursangebote der UB)

Falls Sie (egal aus welchen Gründen) doch nicht teilnehmen können: bitte nehmen Sie sich kurz Zeit und melden sich ab, um Ihren Platz für jemanden auf der Warteliste frei zu geben. Der Vorgang ist derselbe wie bei der Anmeldung: klicken Sie auf den Kurstitel, am Ende Seite finden Sie den Button "Abmelden".

Anstatt sich für einen Platz der Warteliste anzumelden, können Sie sich auch für einen anderen der angebotenen Termine entscheiden. Sie können sich auch von der Warteliste wieder abmelden. Eine automatische Umbuchung von der Warteliste auf einen anderen Termin ist leider nicht möglich.